main_icn_My_Vodafone main_icn_Search main_icn_Chevron_right main_icn_Chevron_down main_icn_Close main_icn_Menu social-facebook social-google-plus social-linkedin social-twitter social-youtube main_icn_Community_or_Foundation main_icn_Location main_icn_Network_signal
Menu Toggle

Welcome to Vodafone Community

Android

wifi calling s8 plus

12: Established

Same here still having issues.

View more options
Administrator

Hi all,

As mentioned, I've raised this to our Specialists - as soon as we've received any information, a member of the team will update this thread. 

View more options
4: Newbie

is there an update to this ?

View more options
Administrator

@mfaraz89 @200091 @paulkerdot @Adzkyle @GoonerEm @bazjohn11 @Mimo2000

 

I've sent you a private message with details on how to get in touch with our team - once you've done this, we'll be able to look into this further for you. 

 

If anybody else if experiencing the same issue, please let us know. :smileyhappy:

View more options
10: Established

what info do you need from us @Alex with it not just been one person that is having the issue 

View more options
4: Newbie

Same issue here.

View more options
Moderator

@bazjohn11 - We just need your account details and a link to this post, so we can investigate this further.

 

@garethgareth - I’ve also sent you a private message with instructions on how to get in touch, so we can look into this further.

View more options
10: Established

sent

View more options
12: Established

Screenshot_20170521-123835.png

 

 

Ok I'm now confused🤔🤔🤔 i sent a message with what is wrong with wifi calling telling them that no-one can hear me but i can hear them etc and it was being put through to the specialist team to investigate i then get a text this morning saying this.

We?ve just investigated the fault you are experiencing with wifi calling. Your phone is currently running the latest version of Android (Nougat) which regrettably is currently incompatible with wifi calling, as soon as an update is released to Android wifi calling will resume normal service on your phone.

 

It can't be nougat as my s7 which was running nougat from vodafone then I flashed BTU on it then got wifi calling set up on it and made calls with no problems.

 

View more options
Moderator

@Mimo2000

Unfortunately we wouldn't be able to offer any alternative information than the details the Technical team have updated you with. 

As far as we're aware, a fix will be put in place when the next software update gets pushed out. 

View more options
2: Seeker

Hi, I believe I have wifi calling set up and have text the number 97888 with CALLING, text to say that it will be added in next 24 hours, yet never been added.

 

The tariff should have wifi calling enabled, everyone else get the same?

View more options
Moderator

Hi @nparrett, we'd like to take a closer look into this for you. So we can do this, I've sent you a private message with details on how to get in touch with our team directly.

Once we receive your details, a member of the team will be in touch to help. 

View more options
10: Established

Received a e-mail here saying that they tried to call be and to reply with a code or something but I'm still waiting for the call and this code.  But they also not a great deal I can tell them that has not already been posted here 

View more options
12: Established

Reply to that email and tell them your 4 pin code never came through could they send it again.

It happened to me.

View more options
4: Newbie

I had the same voicemail.  "reply to the email with the pin text to you"  Unfortunaterly I did not receive the text....

 

I also replied to the email stating this, but have heard nothing!

 

This WiFi calling issue is probably a firmware/backend issue so I cant see why we need to contact CS individually?

View more options
Administrator

@Mimo2000 @bazjohn11 Be sure to reply to the email to let them know.

 

@200091 We've asked for you to do this so we can raise it for you personally and get this resolved for you. :smileyhappy:

View more options
4: Newbie

ChazzD wrote:

@Mimo2000

Unfortunately we wouldn't be able to offer any alternative information than the details the Technical team have updated you with. 

As far as we're aware, a fix will be put in place when the next software update gets pushed out. 


 

Any idea when?

View more options
10: Established

@alex  I have now replied to two e-mail some one called Manuj (when i was in work when i said in the complaint to only phone me after 5pm UK Time) tried to call me today but as I could not prove that he was from vodafone and was asking for ALL my pin numbers and bank details  on the account I asked him for a little detail about the complaint or how many numbers i had on the account which he refused to give me till i had answered ALL his questions first which i was not willing to do he pointed out (in a mood voice) that i had logged a complainant via facebook and that is why he is calling (which i had not) i logged it on here he then come up and said well the phone number that he is calling from belongs to vodafone and that no one else can use that number (which we know is not correct as anybody with the tech knowledge can make it look like there calling from any company ) I then refused to carry on with the call to which he got in a mood and said well how can i help you then if you can't even sort yourself out (still don't know what he meant by that maybe you can help me out on that one @Alex)  and what is this code they keep asking for in the e-mails that i keep getting and meant to reply with it ? 

 

This makes me even more that Vodafone customer service just does not work I pay good money (about 250 per month) time and time again all on time  and All i ask is a bit of support when things are not going well not to be told to sort my self out first 

View more options
Moderator

@garethgareth We don’t have a timescale for this at the moment, however please keep an eye out on our blog for information on future updates.

 

@bazjohn11 Thanks for getting back to us. I’m sorry to hear of the call that you received – so we can take a look into this, please let us know the reference number that you were provided with in the automated email response. This will be similar to #12345678.

As you’ve mentioned that you've not received the 4 digit PIN that the adviser sent to complete security, please reply back to the latest email you have from the team and we’ll be able to assist you further with your account and query.

View more options
3: Seeker

Hi Mods,

Can you add me to the list as I have switched off wifi calling as the other caller cannot hear me. Thanks

View more options