main_icn_My_Vodafone main_icn_Search main_icn_Chevron_right main_icn_Chevron_down main_icn_Close main_icn_Menu social-facebook social-google-plus social-linkedin social-twitter social-youtube main_icn_Community_or_Foundation main_icn_Location main_icn_Network_signal

Other broadband queries

Broadband disconnected

Sconnie
2: Seeker

Hi guys, Im here because I think Im about to have a breakdown. I got in touch with Vodafone a few weeks ago as my speed was getting lower and lower. After the 6 phone calls to establish it was a fault they agreed to send an engineer out, He came out and did his thing and thought I may have been connected to the wrong cabinet. So he carried out his work and Vodafone recommended I do a disconnect and reconnect to get the new line up and running. This is where the problem is. The line has now been disconnected and Vodafone are now saying they cant provide service to my address. So I try getting in touch with Openreach who tell me it needs to be the isp that raises the issue, However Vodafone are unwilling to do so because my line is no longer active. Its been a week of phone calls going nowhere and I am at my wits end. Can anybody help? Thanks

View more options
14 REPLIES 14
clint_flick
11: Established

Hi

Vodafone don't really offer help thru this forum, you want to try their social media channels.

 

https://www.facebook.com/vodafoneUK

 

https://www.twitter.com/VodafoneUK

 

############

clint_flick_0-1615029304623.png

 

Are you still getting a Bill from VF?

View more options
Sconnie
2: Seeker

No, The lines completely disconnected. The issue is I work from home and cant now because I have no internet. I forgot to mention that other isps can now only offer 1-4mbps down from 55mbps before the engineer visit. Thats the whole street

View more options
Jayach
16: Advanced member

@Sconnie wrote:

I forgot to mention that other isps can now only offer 1-4mbps down from 55mbps before the engineer visit. Thats the whole street


Are you saying your Openreach engineer visit has degraded the broadband for the whole street?

Just don't let them know it was you, they may send a lynching mob. (that's a joke, just in case the mods think I'm inciting violence)

Seriously, if Openreach have broken it they should fix it.

View more options
Sconnie
2: Seeker

Yes that seems to be the issue. But they are now saying to isp that there are no ports in the required cabinet. In the meantime Im sat with mobile data :Sad_face:

View more options
Farai
Moderator

I'm sorry to hear about the experience you've had with your Broadband service @Sconnie. As @clint_flick advised, we'd be happy to look into this for you here via social media. Once we've had a look at the account, we'll have a better understanding of what options are available for you 👍

View more options
Sconnie
2: Seeker

@Farai Ive tried to get in touch through Facebook. Thanks

View more options
Jayach
16: Advanced member

@Sconnie

Please do let us know if you can get any help via social media.

I can only assume that when Openreach tested your line, they found a fault, but there were no free fibre ports to move you to.

But to just leave you without a service is unacceptable. 

View more options
Sconnie
2: Seeker

So here is Vodafones "Offer of Resolution"

 

 

Dear Mr Ramsay
 
Thanks for getting in touch with us about your recent experience. We're really sorry this led to your complaint on 4 July 2021.
 
In your email, you explained that you were experiencing issues with your Home Broadband speeds, at which an Openreach engineer was arranged to investigate the fault. They advised you that they recommended a disconnection and reconnection of service into an alternative cabinet. You contacted us to complete the advised actions; however, when trying to reconnect your service you've been advised that we're unable to due to there being no available ports.
 
We looked into this and found that as there are no spare ports we're unable to provide a service to your property. Whilst we appreciate you were following the advice you were provided by the Openreach engineer, if there are no ports available when we need to place the reconnection order, then we can't provide this service. As we're unable to forecast what orders will be placed in the period between your service being disconnected and a reconnection request being placed, we're unable to guarantee a port would be available for you. We're currently unable to provide a service for you, and unable to advise when a port will be free. We apologise for the situation; however, the only way for you to receive a broadband service would be to sign up with an alternative provider.
 
 
 
 
Great help :Sad_face:
View more options
Mark
Moderator

I'm really sorry to hear we're unable to provide your service @Sconnie :Sad_face: I'm sure our Customer Relations team have done everything possible to provide you a service before coming to this point. If there's anything we can do to help make you move to another provider go as smooth as possible, don't hesitate to pop us a message here or through one of our social channels.

View more options
Sconnie
2: Seeker

I appreciate it, The main issue is now the MAX speed I can get is 1-4mbps while still paying full fiber prices. Ive been royally cucked

View more options
Jayach
16: Advanced member

@Sconnie wrote:

I appreciate it, The main issue is now the MAX speed I can get is 1-4mbps while still paying full fiber prices. Ive been royally cucked


Is that through all suppliers?

View more options
Sconnie
2: Seeker

Haha yes, Every supplier in my area. Seems the engineer thought it was a good idea to move my line into a full cabinet

View more options
Jayach
16: Advanced member

@Sconnie wrote:

Haha yes, Every supplier in my area. Seems the engineer thought it was a good idea to move my line into a full cabinet


I must say moving the line to another cabinet is not an easy thing to do, I've not heard of it happening before.

View more options
Sconnie
2: Seeker

It really doesn't matter if its hard or not, Its literally part of the guys job. Whats really hard is trying to make up the income Ive lost for the past 3 weeks with 2mbps internet

View more options